Cum alegem un software eficient?
- 12 March 2021
Inainte de a lua o decizie finala cu privire la inceperea utilizarii unei anumite platforme de automatizare, este crucial sa se efectueze o analiza a rentabilitatii. Mai mult ca atat un software nou ar trebui sa reduca costurile si sa maximizeze veniturile afacerii.
Este greu sa construiesti un astfel de sistem intern, insa alegerea celui potrivit din mai multe optiuni de la furnizori terti nu este mereu o cale usoara. Exista numeroase costuri potentiale implicate, inclusiv pretul produsului, implementarea / integrarea acestuia in infrastructura actuala, instruirea angajatilor etc.
Vrem sa va informam despre factorii care trebuie luati in considerare la alegerea software-ului de automatizare pentru a reduce costul potential de proprietate (TCO).
Calitatea generala a muncii software-ului este masurata de arhitectura sistemului. Aici stau la baza cele mai multe probleme ale programarii interne, cu toate acestea, astfel de probleme pot fi rezolvate atunci cand se lucreaza cu un software de la un furnizor tert. Inainte de a migra catre noul sistem sau sa implementati un serviciu cloud nou in infrastructura actuala, este important sa evaluati mai intii arhitectura si stiva tehnica a acestuia.
In prezent, principalele valori ale oricarei platforme tehnologice sunt:
· Flexibilitatea care permite conformarea tehnologiei la cerintele schimbarii afacerii.
· Oportunitate de a integra software-ul cu sisteme terte.
Un exemplu de platforma este 1C: Enterprise . Acesta este un cadru care incorporeaza mai multe obiecte de afaceri predefinite, biblioteci precum si un mediu de rulare cu caracteristici de integrare incorporate in acelasi timp.
Stocarea datelor este, de asemenea, unul dintre aspectele cele mai importante aici. Ar trebui sa existe o documentatie despre modul in care datele sunt stocate intr-un sistem nou, ce fel de operatiuni se pot efectua sau ce baze de date sustine sistemul. Daca exista putine oportunitati de a lucra cu aceste date si sistemul nu suporta tipul preferat de baza de date, inseamna ca utilizarea acestui software poate genera costuri suplimentare.
Stiva tehnologica este, de asemenea, foarte importanta. Daca produsul este creat folosind tehnologii invechite (cum ar fi, de exemplu, Perl), atunci nu este cea mai buna optiune. Intrebati-va cum echipa din spatele produsului va gasi in viitor dezvoltatori buni pentru astfel de tehnologii invechite. Este aproape sigur ca va dauna procesului de dezvoltare si calitatii generale a software-ului nou.
In mod practic, stiva tehnologica ar trebui:
· Sa fie suficient de flexibila pentru a modifica cu usurinta functionalitatea produsului.
· Sa aiba o gama larga de instrumente de integrare incorporate.
· Sa dispuna de o comunitate activa in evolutie de sustinatori si dezvoltatori.
Sprijin si comunitate
Atunci cand aveti de-a face cu sisteme care au un impact mare asupra afacerii si a rezultatelor acesteia, este crucial sa aveti ocazia de a rezolva rapid problemele. Aceasta inseamna ca asistenta buna este unul dintre principalii factori care afecteaza alegerea finala a software-ului.
Puteti intelege nivelul de calitate al asistentei pentru clienti adresand mai multe intrebari. De exemplu:
- Daca exista sau nu un suport 24x7?
- Echipa de asistenta pentru clienti foloseste un sistem de urmarire si daca exista standarde privind timpul de reactie?
- Care sunt obligatii asumate de dezvoltatori, si daca sunt putine la numar acestia cu siguranta nu vor oferi un sprijin bun. Acest lucru genereaza pierderile potentiale: daca sistemul dvs. de automatizare financiara este defect atunci este o problema imensa.
O comunitate vibranta de utilizatori in jurul unui anumit produs este, de asemenea, placuta. O multime de intrebari frecvente sunt raspunse de obicei de membrii unor astfel de comunitati pe forumuri dedicate sau in social media. Adesea, este mult mai rapid sa faci un search in google pentru a afla un anumit raspuns, decit sa contactati asistenta, deoarece economiseste timp si resurse. Totusi daca nu exista o comunitate activa in jurul software-ului pe care il evaluati atunci aceasta va constitui un dezavantaj.
Pret real
Ultimul dar nu si cel din urma lucru care trebuie de analizat! Costul total al proprietatii consta in mai multi factori, cum ar fi licentierea, implementarea, asistenta si actualizarea. De asemenea, exista o multime de optiuni pentru modul in care software-ul poate fi evaluat ca si pret in zilele noastre, iar navigarea prin mai multe planuri de facturare ar putea fi confuza.
Daca sunteti pe punctul de a utiliza un sistem gratuit, verificati mai inatii daca este real, cu toate acestea actualizarile sau suportul acestuia poate costa mult mai mult ulterior. La fel e si cu instrumentele platite: comparati mai multe produse pentru a afla lista optiunilor pe care le puteti obtine pentru o anumita suma de bani.