COVID-19 si comertul electronic: o perspectiva globala

Trecerea de la comertul cu amanuntul fizic la comertul electronic a fost resimtita in intreaga lume, va dura acest impact?

COVID-19 este un fenomen global, care a afectat pietele, guvernele si societatile din intreaga lume. Trecerea brusca de la comertul cu amanuntul fizic la comertul electronic a fost resimtita de la Colorado la Chengdu. Dar intrebarea ramane,va fi impactul COVID-19 asupra comertului electronic global de lunga durata sau va fi putin mai mult decat o scurta clipa? Pentru a va ajuta sa raspundeti la acest lucru, la nivel global, luati in considerare urmatoarele statistici.

Banner-1.jpg

Cazul chinezesc

China este un studiu de caz excelent pentru a vedea daca efectele pandemiei vor persista. Avand mai multe progrese catre normalizare decat orice alta natiune mai mare, tendintele de acolo reprezinta un indicator valoros a ceea ce s-ar putea intampla in alta parte.

Super-gigantul chinez de comert electronic, JD.com, a vazut ca evenimentul promotional din iunie 2020 „618” a primit o crestere de 100% a vanzarilor in comparatie cu aceeasi perioada din 2019. JD Super, sectiunea de produse alimentare, a inregistrat o crestere a vanzarilor de 140% comparativ cu anul trecut. Odata cu acest tip de tendinta care are un rol major in spatiul de comert electronic chinez si dupa ce focarul COVID-19 a disparut in mare parte din China, posibilitatea unui boom de comert electronic de lunga durata devine tot mai mare.

Alte tendinte chineze de comert electronic dezvoltate in timpul pandemiei au persistat si dupa carantina. Acestea includ 70% dintre tinerii chinezi care sunt acum responsabili de cumpararea elementelor esentiale pentru familia lor mare, publicitatea produselor prin intermediul site-urilor de streaming live devine din ce in ce mai populara si utilizarea pe scara larga a grupurilor de cumparaturi comunitare coordonate. In timp ce Marea Britanie si China sunt natiuni foarte diferite, efectele COVID-19 au fost o experienta comuna internationala majora. Este complet posibil sa apara modele similare de comportament la vest, in general, si in Marea Britanie in special.

Datele generationale sugereaza ca schimbarea cumparaturilor online este permanenta pentru toate varstele

Orice schimbare tehnologica sau sociala care este imbratisata in mod constant de tineri, este probabil sa aiba un impact pe termen lung asupra societatii. Daca aceeasi schimbare este preluata de un numar mare de persoane din generatia varstnica, schimbarea nu va fi doar mai permanenta, ci si mai imediata.

Datele din SUA colectate de ChannelAdvisor.com la inceputul lunii iunie arata ca nu numai ca 46% dintre consumatorii cumparau online mult mai mult decat anterior, dar cu cat grupul esantion este mai tanar, cu atat este mai puternica tendinta. La intrebarea daca cumpara online mai frecvent decat in martie 2020, raspunsul a fost DA pentru:

    36% persoanele de 46-55 de ani

    47% persoanele de 36-45 de ani 

    57% persoanele de 26-35 de ani

    62% persoanele de 18-25 de ani

Aceste date sunt, de asemenea, corelate cu o crestere notabila a activitatii de cumparaturi online in randul generatiilor mai in varsta. Datele de la BusinessLeader.co.uk arata ca generatiile mai in varsta folosesc acum cumparaturile online la o rata cu 15% mai mare decat anul trecut.

Avand in vedere ca atat generatiile mai in varsta, cat si cele mai tinere imbratiseaza cumparaturile online la cote mari, impactul boom-ului de comert electronic COVID-19 pare sa aiba potentialul de a fi de lunga durata.

25% dintre consumatorii americani nu pot gasi ceea ce doresc online

Dovezile americane sugereaza ca lumea cumparaturilor online inca se lupta sa faca fata valurilor mari de cererii neasteptate. Datele colectate de Google in aprilie 2020 au constatat ca 25% dintre cumparatorii americani nu au putut gasi surse online pentru articolele de care aveau nevoie. Mesajele de „epuizat” erau prea frecvente, iar clientii se trezeau indreptati catre unitatile comerciale pentru ceea ce aveau nevoie.

Aceste cazuri ar putea fi respinse ca parte integranta a crizei de varf COVID-19. Cu toate acestea, comerciantii cu amanuntul online europeni au avut probleme similare chiar si inainte de criza, asa cum a subliniat Joakim Gavelin, fondatorul celei mai importante firme europene de audit pentru comertul cu amanuntul, Detail Online.

„Pana la 40% din articole pot fi listate in mod eronat ca fiind epuizate la un comerciant cu amanuntul online si asta a fost inainte de schimbarea masiva pe care am experimentat-o acum.” Gavelin a explicat pentru InternetRetailing.net „Nici nu-mi pot imagina cum ar putea fi aceste cifre acum, avand in vedere presiunea actuala asupra comerciantilor cu amanuntul online”.

Daca experienta a prea multi cumparatori este pagina dupa pagina, cu notificari eronate ca fiind „epuizate”, nu va exista un boom de comert electronic post-COVID-19. Cumparaturile online ar putea fi percepute ca avand aceleasi frustrari si lupte ca si in lumea reala. In cazul in care astfel de probleme persista, istoria mult mai lunga de fiabilitate a strazii si experienta sociala mult dorita pe care o ofera, pare sa sugereze ca unitatilor comerciale fizice le-a ramas inca o multime de lupte.

Pentru mai multe informaTii sau indrumari despre modul in care afacerea dvs. ar putea maximiza oferta sa de comert electronic, vizitati pagina noastra dedicata solutiei de comert electronic astazi sau discutati cu un expert la numarul de telefon 015 22 704 083 OrderWise sau Unisim-Soft +373 79 144 604 care va poate oferi clientilor dvs. o experienta de cumparaturi de comert electronic cu adevarat conectata.