Servicii
In acest articol, vom examina automatizarea furnizarii de servicii pe baza operatiunii de service de reparatii.
Logica procesului de reparare este destul de complexa, cu ramificatii In functie de tipul de reparatie (In service sau la fata locului), tipul de reparatie (garantie/platita), fezabilitatea efectuarii reparatiei etc. Cu toate acestea, In general, fluxul documentelor pentru reparatii este urmatorul:
1.Cereri de Reparatie
Acest document este emis la acceptarea unui dispozitiv defect la centrul de service. Acesta specifica toti parametrii acestuia si tipul de reparatie (garantie/fara garantie), precum si setul complet de componente ale dispozitivului receptionat. Inregistrarile se fac Intr-un cont extrabilantial pentru a Inregistra sosirea acestuia la depozitul de reparatii.

2. Inspectia defectelor
Acesta este documentul principal al ciclului, generat de tehnician In timpul dezasamblarii si diagnosticarii dispozitivului defect. Aceasta determina fezabilitatea reparatiei, piesele care trebuie Inlocuite si costul reparatiei. In functie de acordul clientului pentru reparatie la costul declarat si de fezabilitatea reparatiei, se efectueaza reparatia propriu-zisa, piesele de schimb sunt scoase din depozit si se plaseaza un marcaj care indica faptul ca reparatia dispozitivului este completa sau respinsa.

3. Eliberare catre Client
Dispozitivul este eliberat din depozit dupa repararea reusita (sau nereusita) la cererea clientului, cu conditia ca dispozitivul sa nu poata fi dezasamblat pentru piese de schimb In garantie. Acesta este documentul final al ciclului de reparatii, In care dispozitivul este scos din bilant al serviciului de reparatii. Acest document poate fi utilizat pentru a genera toate formularele tiparite necesare pentru client, precum si pentru a genera automat o chitanta In numerar daca clientul plateste In numerar.
4. Dezasamblare
Documentul de dezasamblare este introdus dupa ce dispozitivul a fost identificat defect si s-a constatat ca nu mai poate fi reparat. Cand se introduce acest document, dispozitivul defect este Inregistrat In bilantul centrului de service si dezasamblat pentru piese de schimb. Acest document creeaza intrari pentru receptia pieselor de schimb la depozitul de piese de schimb. Cel mai adesea este utilizat pentru reparatiile In garantie si pentru receptia dispozitivelor de la magazinele care le-au vandut.
Directoare de sistem utilizate:
• Produse
• Servicii
• Contraparti (clienti, cumparatori, furnizori etc.)
• Modele de produse (pot fi utilizate si ca director „Produse” sau „Produse”)
• Marci
• Grupe de preturi (pentru piese de schimb, daca este necesar)
• Tehnicieni
Formulare tiparite (din toate documentele):
• Chitanta pentru acceptarea echipamentului pentru reparatii
• Chitanta de depozit
• Ordin de distribuire de depozit
• Declaratie de defecte
• Certificat de finalizare
• Raport de expertiza
• Factura fiscala
• Aviz de expediere
Rapoarte
Rapoarte standard:
• Fisa de rulaj depozit (depozite);
• Sold stoc depozit (depozite);
• Stoc ramas de echipamente livrate (cont extrabilantial);
• Decontari cu contrapartile;
• Registru de documente
Rapoarte specializate:
• Raport general privind echipamentele In reparatii
• Raport privind lucrarile tehnicienilor pentru perioada respectiva
• Lucrari de reparatii pe tip, pe tip de lucrare, pe dispozitiv, pe contrapartida, pe grupa, pe finalizare In cantitate si suma, ca procent din total, cantitate si suma de grup, cantitate medie pentru perioada pe tip de lucrare, pe produs, pe grupa;
• Costul reparatiilor pe tip si grupa, garantie/negarantie;
• Raport privind decontarile cu clientii pentru reparatii
• Raport privind reparatiile repetate
• Raport privind vanzarile de piese de schimb
Setari pentru drepturi de acces:
• Administrator serviciu reparatii (acces complet la informatiile de management si contabilitate privind reparatiile);
• Contabil (acces complet la documentele de decontare/primire a pieselor de schimb, acces la raportare);
• Maistru reparatii (acces doar la datele legate de detectarea defectelor si repararea directa a produselor);
• Magazinar (acces la operatiunile legate de contabilitatea depozitului);
• Dispecer (acces la datele privind solicitarile de reparatii/reparatiile la fata locului)