Model de afaceri flexibil al strategiei lui Tramp. Utilizarea resurselor Cloud in sfera creatiei

In anul 2020 , companiile cheltuiesc sume mari de bani pentru actualizarea si modernizarea infrastructurii lor. Multi cumpara adversari din zona competitiva dar foarte putini vad imaginea in ansamblu. Noile tehnologii si tehnologiile cloud nu numai ca au marit viteza cu care companiile folosesc IT-ul ca instrument de asistenta, dar au schimbat in mod semnificativ modul in care consumatorii folosesc tehnologiile informationale pentru a lucra.

00.jpg
In ultimul deceniu, majoritatea departamentelor IT au fost prea preucupati  de obiectivele sale strategice, pentru a se intreba  “a fi sau nu a fi cloud”? Aceasta alegere a provocat multe controverse in lumea IT, deoarece administratorii limiteaza adesea deciziile la trei factori critici: Securitate, Mastab si Cost.

Trebuie sa va puneti sase intrebari suplimentare:
•    Care este viteza Managerului de etichete Google (GTM);
•    Cat de repede poate inova?
•    Aceasta afacere este conceputa pentru a sprijini disponibilitatea ridicata cu operatiuni 24/7/365?
•    Acest model de afaceri este suficient de flexibil pentru a sustine cresterea?
•    Este posibil sa finalizati mai rapid proiectele si sa remediati costul?
•    Cum va imbunatati introducerea serviciului pentru clienti?

Daca ne uitam la amploarea si dominanta participantilor  platformelor de afaceri din lumea moderna, devine clar ca multe dintre ele nu ar exista daca platforma economica nu ar accepta Cloud-ul ca mijloc de sustinere. Acum o intrebare fundamentala ce ne punem: cum ajuta Cloudul si noile tehnologii sa evolueze modelele de afaceri existente?
Treacy & Wiersema, in activitatea lor fundamentala (Discipline de valoare), au sustinut ca pentru ca companiile sa obtina si sa mentina un avantaj competitiv, trebuie sa se ocupe la fel de bine cu oricare dintre cei doi indicatori enumerati mai jos: leadershipul produsului, excelenta si proximitatea cu clientii  si sa demonstreze rezultate bune in al treilea indicator.
In ultimele 2 decenii, am vazut implementarea completa a indrumarilor oferite de Treacy & Wiersema, cu companii precum South West Airlines, Toyota a obtinut o calitate operationala ridicata, unii chiar si-au creat propria cultura pe baza acestui asa-numit drum Toyota.


0.jpg
In ultimele 2 decenii, am vazut implementarea completa a indrumarilor oferite de Treacy & Wiersema, cu companii precum South West Airlines, Toyota a obtinut o calitate operationala ridicata, unii chiar si-au creat propria cultura pe baza acestui asa-numit drum Toyota.

Alte companii, cum ar fi Apple si Burburry, au asigurat popularitate produselor si au cercetat consumatorii, prin crearea propriilor lor platforme. Introducerea modelului de afaceri al platformei a permis companiilor sa se extinda si sa monetizeze datele lor, deschizand noi oportunitati de crestere in diverse segmente, ridicandu-si pozitiile de la zero. Noile tendinte au fost utilizate pe scara larga datorita faptului ca costurile computerelor, stocarii, retelelor, dispozitivelor purtabile a scazut semnificativ. International Data Corporation (IDC) mentioneaza adesea SMAC ca factori fundamentali ai celei de-a treia platforme, SMAC - social, mobil, analitic si cloud.

1.jpgMerita subliniat faptul ca utilizarea noilor tehnologii, cum ar fi SMAC si IoT, a permis corporatiilor sa creeze produse noi, ceea ce a contribuit la acest lucru:
•     Viteza cu care le permite companiilor sa interactioneze cu noi clienti;
•    contributia la cresterea cotei sale de piata;
•    masura in care au distrus modelul de afaceri dominant (BM), ceea ce a dus la identificarea rapida a noilor modele de afaceri care ajuta la crearea de noi produse si acest lucru duce la oportunitati uriate de monetizare;
•    importanta vitezei GTM si modul in care companiile pot utiliza Cloudul ca mijloc de testare a produselor viabile minime (MVP) inainte de a lansa noi produse ti solutii.
Toate elementele de mai sus ilustreaza ca decizia de implementare a Cloudului nu trebuie ignorata, in special avand in vedere capacitatea sa de a actiona ca factor de crestere a afaceriii. Posibilitatea de a utiliza norul ca instrument este uimitoare, permite depasirea barierele de specializare si livrare necesare pentru cresterea in  excelenta operationala, inovatia si identitatea clientului. Disciplinele digitale ale lui J. Weinman demonstreaza modul in care tehnologia SMAC poate extinde fiecare dimensiune a modelului Treacy & Wiesema, asigurand competitivitatea noului model de afaceri..

2.jpgPentru start-up-urile create atat in cloud cat si in afara norului, companiile folosesc SMAC si utilizeaza o gama larga de tehnologii precum IoT, beneficiind de costuri mai mici de implementare si aplicare a acestor tehnologii, pentru a-si extinde afacerea. Deoarece tehnologiile noi si cloud reduc barierele de intrare pentru noii utilizatori, acestea sunt axate pe modul in care obtine profituri mai rapid si mai eficient, ceea ce duce la o eliminare serioasa a intermediarilor din industrie.

Start-urile schimba acum toate domeniile, inclusiv, finantele, asigurarile, comertul, produsele farmaceutice si asistenta medicala, iar viteza cu care se intampla acest lucru este pur si simplu uimitoare. Ingredientul secret este modelul lor de afaceri si modul in care folosesc Cloud. Merita sa ramaneti aici si sa va amintiti de o companie precum Netflix, care a evoluat dintr-o companie de inchiriere de DVD-uri intr-o companie in care Datale informatioale este activul de baza al companiei. Aceasta este o excelenta informationala si le ofera posibilitatea de a obtine o imagine completa a nevoilor fiecarui client. Netflix a avut atata succes incit a inspirat pe altii sa copieze si sa completeze aceasta tehnica, obtinand rezultate bune.
Alte companii au utilizat capacitatile modelului de afaceri al platformei, folosind potentialul de a extrage utilizatorul de complexitatea de baza a industriei, oferind servicii mai simple si mai bune pentru clienti. De exemplu, Uber si Airbnb au facut acest lucru.

Fara a schimba designul modelului lor de operare si modul in care se monetizeaza, ambii au reusit sa utilizeze cloud-ul pentru a crea o platforma care sa actioneze ca intermediar pentru abonasi (oaspete) si furnizori (proprietari de case si masini). Acum, utilizarea platformei, combinata cu capacitatea de a oferi oaspetilor avantajul de a-si evalua serviciile in timp real, a permis utilizatorilor sa iti aleaga soferul sau rezervarea potrivita pe baza evaluarilor opiniei publice. Aceasta este o schimbare tectonica neutilizata anterior, o noua dimensiune a beneficiilor si alegerilor folosind tehnologia, internetul si dispozitivele portabile.

Pe masura ce modelele de afaceri devin mai cunoscute, se intelege ca datele sunt un nou produs comparat  cu „petrol” , dar petrolul fara energie nu poate crea niciun avantaj durabil. AI si Machine Learning ne vor creste potentialul de a perturba status quo-ul actual si de a accelera pana la al patrulea cadran.
Atata timp cat sunt introduse si utilizate platforme cu experienta, modul in care clientii si utilizatorii folosesc tehnologiile informationale se vor schimba. Ceea ce a fost odata un produs este probabil sa fie rezultatul, experienta, cazul de utilizare ca serviciu.

Daca sunteti in cautarea de noi modalitati de a accelera cresterea companiei dvs., va recomandam sa incepeti cu:
•    Luati in considerare modelul dvs. de afaceri existent si modul in care va arata acest model de afaceri in viitor;
•    Identifica noi modalitati de a crea si de a profita;
•    Sa ne gandim la cum se va dezvolta infrastructura tehnologica existenta;
•    Utilizati capacitatile tehnologiilor autonome de gestionare a datelor, inteligentei artificiale si invatarii automate;
•    Aplicati inovatie si construiti MVP folosind cloud.

Aceasta este doar una dintre multe opinii.

Publicat pe 13 aprilie 2020

Demetris Skourides
Executivul canal global | Liderul gindirii digitale |
Strategist | Inovational hacker | Liderul transformational |
CTO