Comerț angro și de retail
Vanzari en-gros in UNA-Desktop
Instructiuni:
- Lista instructiunilor privind modulul retail RU.
- Instructii pentru casier privind UAMenu RO
- Configurarea interfetei pentru TouchScreen RU
- Instructiuni de configurarea front office RU
- Adaugarea marfii la front-office vieo(Ru)
- Actualizarea registrelor din front office RU
- Verificarea cecurilor in asteptare RU
- Combinatii de taste RU
- Instructiune generala privind UNA - back office RU
- Instructiuni pentru adaugarea unui magazin
- (49398) Inregistrarea marfurilor RU
- Instructie privin preturile (pricing) 2018 RU
- Cartela detaliata a marfii
- Creare arbore
- Instructiune privind UaMenu RO
Contabilitatea operationala si de depozit
Modulul „Contabilitate operationala” este destinat contabilitatii complete a circulatiei marfurilor in depozite si in punctele comerciale al intreprinderii:
- Evidenta circulatiei marfurilor intre magazine;
- Numar nelimitat de depozite;
- Evidenta circulatiei marfurilor de diferite tipuri: marfuri, seturi, produse finite, materiale;
- Contabilitatea ambalajelor returnabile si nereturnabile;
- Posibilitatea de a contabiliza bunurile dupa caracteristici suplimentare: culoare, clasa, dimensiune (lista si compozitia caracteristicilor contabile este determinata de utilizator);
- Recalcularea soldurilor reale de stoc;
- Formarea de inventarelor si actelor de inventariere;
- Inregistrarea rezultatelor inventarierii si eliminarea reclasificarii;
- Posibilitatea de a lua in considerare transportul si alte servicii suplimentare in timpul livrarii;
- Posibilitatea de inregistrare a chitantelor de marfuri importate;
- Posibilitatea unui control strict al sortimentului si al preturilor de cumparare ale furnizorului;
- Analiza bunurilor acceptate pentru apartenenta la matricea sortimentala;
- Evidenta activitatilor punctelor de vanzare cu amanuntul neautomatizate;
- Returnarea marfurilor la furnizori;
- Subsistem de codare cu bare;
- Utilizarea echipamentelor comerciale atunci cand se lucreaza cu documente.
Gestionarea stocurilor
Modulul „Gestionarea stocurilor” este conceput pentru a gestiona inventarul, comenzile si livrarile de bunuri:
- Diverse scheme pentru formarea comenzilor de marfuri: Magazin-Furnizor, Magazin-Centru, Centru-Furnizor;
- Diverse scheme pentru furnizarea de bunuri, inclusiv de la Centrul de distributie;
- Mai multi algoritmi pentru calculul automat al comenzilor;
- Evidenta si control asupra indeplinirii conditiilor de livrare: integralitate, cantitate, preturi etc;
- Controlul contractelor de aprovizionare si al preturilor de cumparare;
- Diverse optiuni pentru potrivirea comenzilor si livrarilor: de la complet manual la complet automat;
- Evidenta comenzilor finalizate si motivele returnarii.
Gestionarea sortimentului
Modulul Gestionarea sortimentului este conceput pentru a gestiona sortimentul unei intreprinderi folosind matricea sortimentului si tehnicile de gestionare a categoriilor:
- Posibilitatea utilizarii metodelor centralizate, descentralizate si combinate de gestionare a sortimentelor;
- Formarea matricei sortimentale a magazinului;
- Distribuirea responsabilitatii pe categorii de manageri in cadrul grupurilor de produse, matricilor de sortimente si magazine;
- Analiza gamelor de pret pe categorii de produse;
- Mai multe optiuni pentru a conveni asupra modificarilor compozitiei matricei sortimentale;
- Adaugarea, stergerea, promovarea bunurilor;
- Analiza cuprinzatoare a ABS a cifrei de afaceri, profit, stoc / consum mediu;
- Analiza si procesarea ofertelor si listelor de preturi de la furnizori.
Gestionarea preturilor
Modulul „Gestionarea preturilor” este conceput pentru a gestiona parametrii de pret, parametrii sistemului de reduceri si promotiile:
- Posibilitatea itilizarii unor metode de pret centralizate, descentralizate si combinate in reteaua de tranzactionare;
- Numar nelimitat de categorii de pret;
- Posibilitatea formarii mai multor preturi;
- Mai multi algoritmi pentru calculul automat al pretului;
- Reguli de rotunjire a preturilor personalizabile.
Gestionarea vanzarilor
Modulul de gestionare a vanzarilor este conceput pentru a gestiona parametrii sistemului de reduceri si promotii:
- Configurare flexibila a sistemului de reduceri: procent, prag, reduceri de verificare, reduceri la produse, reduceri pe timp si carduri de reducere;
- Generator de numere de carduri de reducere;
- Gestionarea promotiilor: procentual, preturi speciale;
- Gestionarea centralizata si descentralizata a promotiilor;
- Analiza eficacitatii promotiilor.
- Notificarea utilizatorilor atunci cand primesc reevaluari de la centru;
- Planificarea activitatilor de marketing;
- Bugetarea activitatilor de marketing;
- Analiza eficacitatii campaniilor de marketing.
Managementul terminalelor POS
- Colectarea datelor pentru incarcarea in terminalele POS;
- Incarcarea de date in terminalele POS;
- Primirea datelor de vanzare de la terminalele POS;
- Stocarea intregului istoric al vanzarilor pentru toate terminalele POS pana la primire;
- Analiza diferitilor parametri de vanzare: distribuirea incasarilor in functie de ora din zi, reduceri efectuate, cifrele medii ale vanzarilor, distributia vanzarilor in functie de sumele incasate.
Decontari reciproce
Modulul Decontari reciproce este destinat contabilizarii decontarilor reciproce cu contrapartidele intreprinderii: furnizori, persoane responsabile:
- Contabilitatea decontarilor reciproce in contextul contractelor;
- Contabilitatea decontarilor cu persoane responsabile;
- Contabilitatea decontarilor cu comision;
- Rambursarea automata a datoriilor sau avansurilor. Posibilitatea ajustarii manuale a ordinului de rambursare;
- Formarea actelor de reconciliere a decontarilor reciproce;
- Posibilitatea de a efectua operatiuni de compensare;
- Contabilizarea diferentelor de suma si curs valutar.
Mijloacele banesti
Modulul „Mijloace banesti” este conceput pentru a inregistra miscarea fondurilor in numerar si non-numerar:
- Numar nelimitat de case de numerar si conturi curente;
- Contabilitatea conturilor in diferite valute;
- Contabilitatea operatiunilor de incasare a numerarului;
- Contabilitatea banilor in tranzit;
- Contabilitatea la emiterea de fonduri catre persoanele responsabile;
- Contabilitatea la cumpararea si vanzarea de valuta straina;
- Interactiunea cu sistemele client-banca.
Caracteristici suplimentare
- Crearea de sabloane pentru etichete si etichete de pret;
- Crearea de sabloane de nume pentru marfuri;
- Codificarea in bare a documentelor pentru a facilita cautarea acestora;
- Abilitatea de a actualiza formularele tiparite ale documentelor „din mers” fara a va deconecta;
- Posibilitatea de a lega fisiere text arbitrare, descrieri, imagini de elementele oricaror registre;
- Setari flexibile pentru filtrarea si sortarea articolelor din registre si jurnale de documente.
Front-Office
Programul de verificare UAMenu este axat pe gestionarea tehnologica a fluxului de marfuri in reteaua de vanzare cu amanuntul si este conceput pentru a automatiza locul de munca al casieriei in supermarketuri, precum si in magazinele individuale, inclusiv cele cu site-uri de productie care comercializeaza atat produse alimentare, cat si produse manufacturate.
Conceput pentru a functiona la locul de munca al casieriei, este echipat cu scanere de coduri de bare incorporate si manuale, o imprimanta pentru tiparirea bonurilor fiscale si, daca este necesar, un terminal electronic de card bancar, precum si un computer de casa, un monitor si o tastatura.
Programul instalat pe computerul casei de marcat este partea client a sistemului UA si se conecteaza la serverul de numerar care contine toate datele despre bunurile vandute si functioneaza in modul „client-server”, adica cand programul porneste, acesta se conecteaza la serverul de baze de date
Sistemul poate utiliza mai multe servere POS (de obicei sunt utilizate doua - principal si de rezerva). Daca este necesar, puteti trece la serverul de rezerva (de exemplu, daca serverul principal este inoperabil).
Functii:
- Inregistrarea vanzarilor: procesul de vanzare a unui produs se realizeaza in doua moduri: prin scanarea codului de bare al produsului cu un scaner de coduri de bare sau prin introducerea manuala a codului de bare al produsului (pentru optiunea de monitorizare a ecranului touch screen, sunt utilizate si butoanele produsului din interfata programului);
- Cautarea produsului: pe langa scanare si introducerea manuala a codului de bare al produsului, produsul poate fi adaugat la cec in mai multe moduri: cautare dupa nume sau o parte a numelui produsului, cautare dupa articol, prin cod scurt, prin codul electronic al produsului si dupa pret;
- Vizualizarea bonurilor: pe langa operatia principala de inregistrare a vanzarilor, exista optiuni suplimentare pentru lucrul cu bonurile - de exemplu, vizualizarea bonurilor tiparite anterior si salvate in program, reimprimarea bonurilor selectate, daca este necesar;
- Integrarea cu indicatorii cumparatorului: in timpul procesului de scanare sau introducere manuala a bunurilor, indicatorul cumparatorului afiseaza informatii despre bunurile scanate pe care le vede cumparatorul, inclusiv pretul acestor bunuri si suma totala spre plata;
- Lucrul cu un dispozitiv fiscal: pe langa tiparirea unei chitante, sunt implementate si optiuni suplimentare pentru lucrul cu aparatele de marcat fiscale si registratorii fiscali: de exemplu, depozitarea serviciului / retragerea banilor, generarea rapoartelor X si Z, deblocarea in cazul unei erori in casa de marcat (pentru unele modele), etc. aceeasi imprimare de diagnostic;
- Anularea si editarea cecurilor: daca este necesar, dupa scanarea marfurilor in modul de vanzare, este posibil sa faceti o anulare completa sau sa editati cecul;
- Cecuri amanate: posibilitatea de a amana un cec fara a-l tipari;
- Returnarea marfurilor: daca este necesar, pot fi generate cecuri pentru returnarea marfurilor cu tiparirea optionala a documentelor
- Reducerile pot fi configurate atat pentru intreaga retea de vanzare cu amanuntul, cat si pentru departamente individuale sau pentru un grup de departamente. De asemenea, reducerile sunt configurate: in functie de timp, in anumite zile ale saptamanii, pentru un grup de bunuri sau pentru seturi de bunuri;
- Carduri de reducere: a fost implementat „Programul de fidelitate”, care include tot felul de reduceri si carduri de reducere. Principiile de lucru cu carduri de reducere si reduceri sunt configurate in back-office;
- Integrarea cu cantare: cantarirea marfurilor este initiata fie automat la alegerea unui articol de greutate, fie manual de catre casier, daca nu exista nicio legatura cu cantarul - greutatea poate fi introdusa manual.