Masive sau tintite promotii: Doua abordari pentru planificarea eficienta

Masive sau tintite promotii? Doua abordari pentru planificarea si implementarea eficienta

Din nou despre promotii de vanzare. In acest webinar se arata cum sa selectati produsele pentru promotii de vanzare, pentru a minimiza pierderea de marja si cum sa informati clientii despre acestea, fara sa-i ingropati in spam.

Pentru a rezolva anumite sarcini de marketing, puteti organiza promotii regulate de tip "produsul saptamanii". Dar acest lucru ridica provocari legate de setul optim de produse pentru fiecare saptamana de promotie. Trebuie sa gasiti un set de produse care sa va permita sa atingeti maximum de venituri sau marja, si care sa respecte toate regulile de rotatie a produselor in promotie. Aceasta este o sarcina consumatoare de timp si nu simpla. Si se poate rezolva.

Un alt bloc de sarcini de marketing poate fi legat de dorinta de a "comuta" o parte din clienti la noi branduri, produse specifice, categorii de produse sau categorii de preturi mai mari. In webinar se prezinta solutii pentru astfel de sarcini, care va permit sa economisiti nu numai resursele pentru trimiteri, dar si nervii clientilor prin spam de oferte irelevante.

Video despre promotii de vanzare. In el se vorbeste despre cum sa alegeti produsele pentru promotii si cum sa informati clientii despre ele. Autorul propune doua abordari pentru planificarea si implementarea promotiilor: masiva si tintita. Abordarea masiva presupune ca se organizeaza promotii regulate de tip "produsul saptamanii" pentru toti clientii. Abordarea tintita presupune ca promotiile sunt directionate catre un anumit grup de clienti, pe care ii doriti sa-i "comutati" la produse noi sau mai scumpe. Autorul explica care sunt avantajele si dezavantajele fiecarei abordari, si ce instrumente va pot ajuta sa rezolvati sarcinile legate de ele.

Masive sau tintite promotii

Continutul webinarului:

Colegi, voi porni inregistrarea si voi incepe povestea despre regulile webinarului in compania noastra:

Microfoanele sunt dezactivate la toti, cu exceptia vorbitorului, pentru a evita zgomotele.
2. Webinarul este inregistrat, iar participantii inregistrati vor avea acces la inregistrarea video.
3. Intrebarile pot fi puse in chat; voi raspunde la ele la sfarsit. Acum sa trecem la departamentul nostru din compania RBC - analiza avansata, metodele de invatare automata si inteligenta artificiala. Rezolvam sarcini:
4. Eficienta clientilor - segmentare, imbogatirea datelor si personalizare.
5. Prognoza pierderii clientilor si strategiile de retentie.
6. Eficienta operationala - prognozarea vanzarilor si a actiunilor.
7. Prognoza nevoilor in supermarketuri si planificarea schimburilor.
8. Consultanta in strategie si date.

Peste o saptamana - webinar despre prognozarea pierderii clientilor. Concurenta in publicitate este imensa, dar va vom ajuta sa va evidentiati. Vom discuta despre promotii masive si personalizate si despre importanta lor. Interesant este ca americanii vad pana la 10000 de anunturi publicitare pe zi. Sa discutam despre posibilitatile companiei pentru promotii, atat ocazionale, cat si personalizate, pentru a creste vanzarile.

Procesul de structurare a promotiilor depinde de evenimente, cum ar fi inceputul anului scolar, unde produsele pentru elevi cresc. Avem reguli interne de rotatie si o functie tinta (marja, venituri, echilibru). Sa vedem cum sa optimizam cosurile de promotie pentru a maximiza marja sau veniturile. Aceasta face parte din aparatul matematic, care este utilizat pentru a rezolva problemele de optimizare. Ne confruntam adesea cu astfel de probleme in viata de zi cu zi, cum ar fi planificarea rutei in timpul vacantei sau ambalarea lucrurilor in rucsac. Astfel de probleme includ, de asemenea, formarea cosurilor de promotie, unde algoritmi speciali si solutii pot fi aplicati. Rezolvam astfel de probleme, luand in considerare modelul de prognoza pentru a determina vanzarile si timpul de desfasurare a promotiilor.

Acest lucru depinde de procesul de pregatire a promotiei in compania dvs. Automatizarea acestui proces este necesara pentru a obtine rapid prognozele la schimbarea intrarilor, cum ar fi preturile. Folosim modelul de prognozare pentru a determina preturile care maximizeaza marja si veniturile. Modelul permite calcularea preturilor pentru produse si compararea scenariilor de maximizare a cifrei de afaceri si a marjei.

Putem cauta compromisuri intre marja si cifra de afaceri. Avand in vedere patru scenarii, formam cosul, folosind o problema modificata de ambalare a rucsacului, luand in considerare diferite constrangeri. Metodele de calcul permit optimizarea cosului, maximizand functia selectata, cum ar fi cifra de afaceri sau reducerea medie. Modelul automatizeaza procesul, reducand efortul de munca si permitand angajatilor sa se ocupe de activitati mai creative.

Al doilea bloc se refera la personalizarea ofertelor. Acest lucru inseamna ca promotiile devin personale, cu diferite grade de personalizare. Potrivit studiilor, clientii dupa pandemie au devenit mai dispusi sa-si ofere datele si sa astepte recomandari personalizate. Acest lucru economiseste timpul clientilor si ii ajuta pe vanzatori sa ofere produse care ii pot interesa pe clienti.

Personalizarea poate fi mai mult sau mai putin discreta, similar cu fotografiile facute cu diferite telescoape. Instrumentele pentru personalizare pot varia de la metodele standard de segmentare, cum ar fi datele demografice, la metricele standard, cum ar fi valoarea medie a comenzii si frecventa achizitiilor.
In primul instrument, segmentele de clienti agregate permit o comunicare si o selectie de produse mai diferentiate.

In al doilea instrument, regulile asociative si seturile frecvente de produse sunt utilizate pentru oferte punctuale pe baza achizitiilor clientilor.
Al treilea instrument implica clusterizarea pentru a lucra cu micro-segmente de clienti.
Al patrulea instrument ia in considerare si sortimentul pe care clientii il cumpara cel mai des, pentru oferte mai precise.
Ultimul instrument - modelele bazate pe inteligenta artificiala, ofera cele mai preferate produse pentru clienti sau gasesc clienti interesati de produse specifice, pentru trimitere tintita.

aza de clienti este, de asemenea, analizata in functie de vechimea achizitiei, pentru a evidentia clientii pierduti si a le oferi produse.
Analizam clientii dupa frecventa, bani si obiceiuri de cumparare. Marketingul este orientat spre atragerea clientilor VIP, dar segmentarea demografica poate fi nesigura din cauza actualizarii datelor. In schimb, ne uitam la frecventa si durata achizitiilor de anumite produse pentru o segmentare mai precisa. Analizam, de asemenea, produsele frecvent cumparate si oferim produse suplimentare pe baza achizitiilor clientilor.
Folosim metode avansate de segmentare, inclusiv clusterizarea, pentru a colecta profiluri complete ale clientilor. Segmentarea obisnuita creeaza prea multe segmente, ceea ce face dificila gestionarea lor. Clusterizarea ne permite sa gasim segmente interesante, cum ar fi iubitorii de promotii si clientii care fac o singura achizitie. Acest lucru ne permite sa orientam mai precis comunicatiile si ofertele pentru diferite grupuri de clienti.

Am aplicat clusterizarea pe baza unui set de caracteristici ale clientilor in Fashion Retail. Acest lucru ne-a permis sa cream 8 clustere diverse de clienti cu nevoi unice. Pentru fiecare cluster, folosim produse si comunicatii specifice. Sistemele de recomandare includ diferite metode pentru a evalua relatia dintre clienti si produse. Acest lucru poate include evaluarile clientilor, daca sunt disponibile, sau evaluari implicite, cum ar fi frecventa achizitiilor sau vizualizarile pe site. Aceste sisteme ajuta la formarea ofertelor personalizate pentru clienti si la optimizarea lor.

Un exemplu poate fi ofertele personalizate, unde oferim o reducere pentru un produs pe care clientul il cumpara frecvent, cand el achizitioneaza produse pe care si alte persoane din clusterul sau le aleg frecvent. Determinam grupurile de produse relevante si ajustam reducerile, analizand cosul de cumparaturi al clientului. De asemenea, oferim produse complementare, bazandu-ne pe regulile asociative. Toate acestea fac ofertele cat mai personalizate. Am dat exemple de utilizare a clusterizarii, a regulilor asociative si a ratingurilor pentru optimizarea sortimentului si sustinerea diferitelor tipuri de promotii. Pentru a afla mai multe, puteti viziona prezentarea sau puteti programa o intalnire pentru o discutie detaliata.

Textul subtitrarii - descarcati fisierul DOC