Vadim Feoktistov, MMK: Proiectele din industria 4.0 ne-au adus deja 25 de milioane de dolari
- 20 octombrie 2020
Fabrica de otel si fier Magnitogorsk (MMK) este una dintre cele mai mari producatoare de otel din lume, aceasta detine o pozitie de lider in randul intreprinderilor ruse de metalurgie feroasa. Planurile companiei pentru digitalizare sunt aproape o suta de initiative bazate pe 19 tehnologii cheie. Vadim Feoktistov, CIO la MMK a vorbit intr-un interviu pentru CNews despre factorii ce ii ajuta sa intre in top 5 companii metalurgice - cele mai profitabile pentru investitori, despre modul in care se dezvolta cel mai mare sistem de resurse umane din industrie, pe ce proiecte se bazeaza anul acesta si de ce este necesara digitalizarea in cloud a sistemelor de planificare.
«Digitalizarea ne va aduce un profit suplimentar de aproximativ 140-160 milioane dolari»
MMK este un complex metalurgic mare, cu un ciclu complet de productie. Astfel, in 2019, compania a produs 12,5 milioane de tone de otel si a vandut 11,3 milioane de tone de produse metalice, ceea ce ii permite sa ocupe o pozitie de lider in industrie la scara nationala cat si europeana. Datorita acestui fapt, veniturile companiei de $ 7,566 miliarde, cu o investitie totala de capital de 833 milioane de dolari, MMK se situeaza printre primele 5 companii metalurgice cele mai profitabile pentru investitori, aceasta primeste in mod regulat premii pentru inovatii in productia de otel, implimenteaza noi practici de achizitii si conduce ratingurile industriei pentru anumite tipuri de produse. Toate proiectele de formare de capital intr-un format sau altul implica specialisti IT care sunt angajati intr-o gama completa de lucrari, de la proiectarea infrastructurii la lucrarile de instalare si lansarea software-ului.
CNews: Situatia actuala din industrie se schimba cumva datorita impactului factorilor externi din ultima vreme?
Vadim Feoktistov: Desigur, piata mondiala a produselor din metal laminat este sub presiune din cauza declinului aproape universal al activitatii economice. Cu toate acestea, continuam sa implementam programul de investitii in conformitate cu strategia noastra de dezvoltare. Consideram acum impactul ca fiind nefavorabil? mediul pentru proiectele noastre de investitii acum este minim.
CNews: Ce rol joaca IT in dezvoltarea unei companii? S-a schimbat de-a lungul anilor?
Vadim Feoktistov: Conducerea companiei a acordat intotdeauna si continua sa acorde o mare atentie dezvoltarii tehnologiilor informationale. Prin urmare, in ultimii 15 ani, am reusit sa cream fundamentul pe care este construit un sistem care indeplineste cerintele intreprinderii digitale. Sistemele IT functionale au un impact direct asupra productiei si activitatilor economice ale intreprinderii. Acest lucru impune o mare responsabilitate in asigurarea continuitatii serviciilor, asigurand disponibilitatea acestora 24/7.
Vadim Feoktistov: „Strategia de digitalizare 2025” acopera 18 domenii functionale de afaceri si include implementarea a 98 de initiative
Dezvoltarea IT in companie nu are loc spontan, ci in cadrul strategiei de dezvoltare a tehnologiei informatiei. Apropo, procesul nu este static. Analizam in mod regulat implementarea acestuia si facem modificari si adaugari, daca este dictat de tendintele actuale. In prezent, este in curs un proiect de actualizare a strategiei in conformitate cu planurile de digitalizare.
CNews: MMK are cheltuieli mari pentru digitalizare. Cum calculati investitia si in cat timp este planificata recuperarea acesteia?
Vadim Feoktistov: Da, in conformitate cu strategia de digitalizare dezvoltata, am planificat o investitie de aproximativ 5 miliarde de ruble. In acelasi timp, presupunem ca, in procesul de implementare a strategiei, va fi actualizat periodic pentru a tine seama de conditiile in permanenta schimbare si de noile tehnologii aparute. Efectul scontat de la implementarea initiativelor strategiei de digitalizare este de + 4,5% EBITDA. Pana in 2025, in termeni numerici, va fi de 140-160 milioane dolari.
Proiectele «Industry 4.0» au economisit 25 de milioane de dolari
CNews: Conceptul Industry 4.0 este implementat la MMK in mai multe domenii: managementul ciclului de viata al produselor, Smart Factory, Internetul industrial al obiectelor, securitate si inginerie a resurselor umane. Cu ce realizari va mandriti in mod special?
Vadim Feoktistov: Intr-adevar, Industria 4.0, ca directie strategica pentru dezvoltarea MMK, a aparut in portofoliul de initiative strategice in 2018. In acelasi timp, s-a format primul proiect al portofoliului de proiecte Industry 4.0. Include proiecte grupate in mai multe blocuri tematice. Implementarea lor ne-a permis sa vorbim despre digitalizare ca o directie independenta de dezvoltare a intreprinderii. Voi da cateva exemple:
Dupa cum stiti, topirea otelului este un proces fizic si chimic complex. In acelasi timp, exista cerinte stricte pentru compozitia chimica si continutul elementelor in gradul necesar. In aceasta situatie, devine dificil si adesea imposibil pentru un siderurg sa evalueze influenta acestor factori asupra rezultatului final, riscul de a depasi intervalul normalizat creste, ceea ce poate duce la producerea de produse de o calitate inadecvata. MMK a acumulat o cantitate mare de date statistice privind procesul tehnologic de topire a otelului in atelierul de transformare a oxigenului si o experienta extraordinara a personalului in conducerea procesului tehnologic. Combinatia acestor factori a devenit baza pentru crearea unui model care, in functie de compozitia chimica necesara si de conditiile initiale ale procesului tehnologic, face posibila rezolvarea problemei optimizarii consumului de feroaliaje si materiale suplimentare cu cea mai mare eficienta posibila . Acest proiect a fost numit „Sniper”. Algoritmul se bazeaza pe o combinatie a unui model fizico-chimic al fabricarii otelului si a metodelor de invatare automata. Rezultatul functionarii sistemului este recomandari pentru tehnologi cu privire la dozarea feroaliajelor si a materialelor suplimentare pentru fiecare topire a convertorului.
Vadim Feoktistov: In 2019, MMK a produs 12,5 milioane de tone de otel.
Un alt proiect important este crearea unui sistem integrat de informare si control pentru modelarea end-to-end si optimizarea productiei sinter-coke-blast, care este conceput pentru a optimiza procesele de productie din prima redistribuire. Acest sistem permite gestionarea strategica (tehnica si economica) si operationala a procesului de productie. La nivelul strategic superior, calitatea cocsului si proportia sinterului sunt planificate in mod optim in conformitate cu criteriul costului minim al otelului. Sistemul foloseste rezultatele calculelor bazate pe modele de optimizare a aprovizionarii si consumului de carbune si minereu de fier ca date initiale. Managementul operational consta in stabilizarea calitatii materiilor prime care intra in magazinul de furnal. Modelul dezvoltat face posibila formarea de sfaturi pentru maistru cu privire la controlul operational al starii termice a furnalului. Atunci cand se dezvolta un model complex pe mai multe niveluri, sunt utilizate atat tehnologii moderne (big data si retele neuronale artificiale), cat si modele fizico-chimice traditionale.
Proiect de inginerie resurse umane implementat. Directorul de resurse umane al intreprinderii a stabilit sarcina de a implementa cel mai convenabil pentru managementul personalului si transparent pentru utilizatori un instrument de plasare a locurilor de munca care ar spori transparenta procesului de recrutare si va implementa o politica de acces deschis egal pentru solicitanti la informatii despre posturile vacante MMK. A fost dezvoltat sistemul „Robot-Recruiter”, care utilizeaza cele mai avansate tehnologii de invatare automata, recunoasterea documentelor, interviuri video, chioscuri de informatii, aplicatii mobile, care permit selectarea candidatilor fara participarea umana si desfasurarea lor prin toate etapele angajarii inainte de interviu.
In plus, procesul de aprobare a cererilor pentru eliberarea permiselor personale a fost robotizat, ca urmare timpul pentru procesarea cererilor si efectuarea permiselor a fost redus, iar factorul uman a fost eliminat in timpul inregistrarii sale. Acum, cererea de trecere provine din sistemul Robot-Recruiter, iar documentul in sine e sub forma unui link cu un cod QR care poate fi prezentat pe un dispozitiv mobil pentru citirea de catre un agent de securitate la trecerea unui punct de control.
De asemenea, folosind invatarea automata, a fost dezvoltat si pus in functiune comerciala un sistem de identificare video a lucratorilor la trecerea unui examen de securitate in munca. Proiecte pilot sunt planificate pentru identificarea video a angajatilor pentru accesul pe teritoriul intreprinderii prin punctul de control si respectarea cerintelor pentru deplasarea de-a lungul scarilor (necesitatea de a tine la balustrada si interzicerea utilizarii telefoanelor mobile in timpul deplasarii)
CNews: Vedeti rezultatele economice ale implementarii Industry 4.0?
Vadim Feoktistov: Da. Se poate afirma ca toate proiectele implementate in cadrul initiativei Industry 4.0 au economisit companiei aproximativ 25 de milioane de dolari. De exemplu, proiectul „Sniper” permite companiei sa economiseasca anual aproximativ 4 milioane de dolari. Efectul introducerii unui sistem integrat de gestionare a informatiilor pentru modelarea end-to-end si optimizarea productiei de furnal-cocs sinter-coc se poate ridica la aproximativ 14,3 milioane de dolari, iar de la introducerea sistemelor de control automat pentru modurile de cazane cu abur - aproape 2 milioane de dolari pe an. In plus, au fost implementate o serie de proiecte sociale. Aplicatia My MMK este foarte populara in randul angajatilor. Aceasta permite sa obtineti toate informatiile de care are nevoie angajatul - datele sale personale, sa vizualizati programul de vacanta si, utilizand botul de chat integrat in aplicatie, sa programati o data specifica de incepere si durata vacantei, sa primiti o notificare pentru a primi salopete, informatii despre salariul acumulat, ceea ce a facut posibil sa renuntam la tiparirea fiselor. Dintre ultimele inovatii, aplicatia a devenit una dintre sursele de informare a angajatilor despre masurile luate de companie impotriva infectiilor virale. Acum, peste 40 de mii de angajati folosesc aplicatia.
Aplicatia mobila iClient a fost implementata pentru clientii nostri, ceea ce le permite sa primeasca informatii despre starea executarii comenzii in timp real, sa vizualizeze documentele de expediere pentru comenzile curente, precum si starea decontarilor cu MMK.
Sistemul de informatii corporative care functioneaza la nivelul intreprinderii bazat pe Oracle E-Business Suite si sistemul implementat de programare operationala a productiei au facut posibila implementarea unei aplicatii mobile pentru serviciul de vanzari care verifica fezabilitatea comenzilor potentiale, atat tehnologice, cat si de productie. In acelasi timp, sistemul calculeaza timpul de executie a comenzii cu o precizie de aproximativ 3 zile.
«ERP de la Oracle este inima, nucleul si fundatia intregului sistem de informatii corporative»
CNews: MMK lucreaza intr-un sistem informational unificat din 2005, modernizand in mod constant productia si extinzand cooperarea strategica cu Oracle. Ce avantaje competitive ofera?
Vadim Feoktistov: Avem aproape douazeci de ani de parteneriat cu Oracle. Si am fost primii din industrie care ne-au tradus procesele de afaceri in sistemul ERP Oracle E-Business Suite. In toti acesti ani am cooperat si dezvoltat cu succes sistemul.
ERP de la Oracle este inima, nucleul si baza intregului sistem informational corporativ - un spatiu unic de informare pentru organizatiile si departamentele cheie din cadrul grupului MMK, o sursa a celor mai bune practici de afaceri din lume si o platforma pentru implementarea initiativelor strategice din industria 4.0. Aceasta este solutia numarul unu pe piata sistemelor ERP, contine deja cele mai bune practici de proces de afaceri, iar sarcina MMK este sa le foloseasca corect.
Solutia Oracle ofera utilizatorilor standarde unificate de guvernanta corporativa in grup, uniformitate in interfetele de intrare, trasabilitatea informatiilor de la introducerea documentelor primare pana la impactul asupra rezultatelor financiare, replicarea nedureroasa a sistemului fara a fi nevoie sa se adapteze la nuantele inevitabile ale altor furnizori sisteme, replicarea automata a raportarilor financiare si de gestionare.
Vadim Feoktistov: Am fost primii din industrie care am transferat procesele de afaceri in sistemul ERP Oracle E-Business Suite
Utilizarea solutiilor de la un furnizor este, de asemenea, o oportunitate de a utiliza instrumente asemanatoare pentru integrarea perfecta a produselor sale, ceea ce reduce semnificativ costul implementarii acestora. Intretinerea si sprijinul acestora, instruirea personalului sunt, de asemenea, mai ieftine. O abordare unificata este utilizata pentru a crea si intretine servicii, unificarea infrastructurii.
In ciuda avantajelor descrise, MMK nu se limiteaza la un singur furnizor si, daca este necesar, selecteaza cele mai bune solutii existente pentru sarcini specializate, asigurand integrarea cu un singur sistem informational corporativ.
CNews: Pentru ce sarcini de afaceri sunt aplicate solutiile Oracle?
Vadim Feoktistov: Solutiile Oracle acopera toate procesele cheie ale MMK. Sistemul unificat include gestionarea productiei (continua si discreta), inventar, reparatii, achizitii (inclusiv platforma electronica de tranzactionare), finante, personal, proiecte, comenzi si vanzari si calculeaza, de asemenea, pretul de cost. Acesta reflecta rezultatele activitatilor financiare si economice ale uzinei. Piata electronica, magazinul electronic, aplicatiile mobile pentru uz intern si consumatorii externi se bazeaza, de asemenea, pe produsele Oracle.
CNews: Spuneti-ne despre unul dintre cele mai semnificative proiecte - modernizarea sistemului ERP MMK si tranzitia la o versiune avansata.
Vadim Feoktistov: Am inceput procesul de modernizare in 2018, actualizam sistemul la cea mai recenta versiune a Oracle E-Business Suite R12. Sarcina migrarii proceselor de afaceri existente catre MMK a fost deja finalizata: acestea au fost imbunatatite, sistemul in sine a fost simplificat, numarul de operatiuni manuale si personalizari a scazut si eficienta sistemului in ansamblu a crescut. In plus, sistemul a fost extins, a fost reprodus la intreprinderile OJSC MMK-METIZ Group si LLC OSK.
In acest moment, continuam sa extindem sistemul Oracle la alte unitati de productie care fac parte din PJSC MMK Group. Crearea unui spatiu informational unic a facut posibila accelerarea si imbunatatirea calitativa a procesului de luare a deciziilor de management eficiente.
Deja acum Unified CIS este o platforma pentru Industry 4.0, pe care sunt integrate toate fluxurile de informatii ale companiei.
In plus, datorita tranzitiei la versiunea R12, ajungem la noi functionalitati, in special - la utilizarea tehnologiilor cloud. MMK implementeaza deja, incearca sau are in vedere implementarea aplicatiilor cloud pentru crearea unui sistem de achizitii self-service (Oracle Self Service Procurement Cloud), managementul inovatiei (Innovation Management Cloud), gestionarea depozitelor (Oracle Warehouse Management System) si transportul (Oracle Transportation Management).
Vadim Feoktistov: Sistemul unificat de la MMK include gestionarea productiei, inventarului, reparatiilor, achizitiilor, finantelor, personalului, proiectelor, comenzilor si vanzarilor.
Ce a fost deja implementat? Automatizarea completa a contabilitatii finale, a impozitelor si a raportelor internationale din depozitul unic creat de evidente contabile. Pe termen lung, acest lucru va reduce timpul necesar pentru pregatirea situatiilor financiare lunare. Disponibilitatea instalatiei de depozitare va permite trecerea la monitorizarea impozitelor, ceea ce va reduce perioada de impozitare si riscurile fiscale in ceea ce priveste amenzile si penalitatile.
Avem un nou modul numit „Plata automata”, care ne permite sa organizam un singur proces de plata pentru MMK si companiile grupului, intr-un singur modul si in conformitate cu reguli uniforme. Crearea automata a platilor se efectueaza in conformitate cu conditiile acordului, aprobarea electronica a cardului de solicitare a platii.
Au fost introduse noi procese MRO imbunatatite, inclusiv sfera completa a datelor de referinta pentru automatizarea sistemului de planificare si a tehnologiilor mobile. Efectul economic potential al trecerii la noi procese folosind functionalitatea Oracle de catre o companie de consultanta externa este estimat la 1 miliard de ruble. Introducerea noului sistem a facut posibila pregatirea bazei pentru gestionarea fiabilitatii echipamentelor, care ar trebui sa conduca, de asemenea, la optimizarea costurilor MRO si la o imbunatatire a calitatii MRO.
Modulul „Calitate” va permite sa inregistrati rezultatele controlului de intrare in CSI si apoi sa luati in considerare aceste informatii atunci cand calculati ratingul furnizorului.
Iar aplicatia mobila MMK Supplier face posibila primirea de informatii despre licitatii si raspunsul prompt la modificarile de pret. De asemenea, cu ajutorul acestuia puteti studia informatii despre contracte, livrari, facturi.
CNews: Cum s-au schimbat achizitiile ca rezultat si cum sunt digitalizate comunicatiile cu furnizorii?
Vadim Feoktistov: In primul rand, sistemul implementeaza automatizarea unui proces de afaceri end-to-end: de la formarea unei cereri pana la emitent. Relatia dintre blocurile de procese de aprovizionare a fost organizata: formarea cererii, procedura de selectare a unui furnizor, incheierea de rela?ii contractuale, aprovizionarea de la furnizor, depozitarea intr-un depozit si furnizarea de unitati structurale. Instalarea verificarilor automate la punctele de control permite sa controlam disponibilitatea unui buget, cerere, stari ale rutelor de observare, stari ale contractului si furnizori. Toate acestea au facut posibila simplificarea mecanismului de urmarire a ciclului de viata al procesului de achizitie si scurtarea acestuia.
Procedura de selectare a unui furnizor este realizata in proportie de 80% prin intermediul propriei piete electronice. Acest lucru permite MMK sa-si extinda mediul competitiv, sa reduca preturile si sa asigure o alegere transparenta si informata a furnizorilor.
Dupa cum am spus, a fost dezvoltata aplicatia mobila MMK Furnizor, care extinde capacitatile ETP, permite furnizorilor sa primeasca rapid informatiile necesare si sa raspunda la schimbari.
Prezenta punctelor de control a facut posibila introducerea unui sistem de indicatori de performanta pentru furnizori, care imbunatateste calitatea serviciului de furnizare in ceea ce priveste indeplinirea comenzilor si, ca urmare, furnizarea la timp a unitatilor structurale.
Toate procesele de aprobare a documentelor au loc in CSI (cereri, rezultate ale licitatiei, caracteristici tehnice ale pozitiilor furnizorilor, specificatii).
In plus, integrarea cu EDM a fost implementata pentru a organiza fluxul electronic de documente cu furnizorul. Acest lucru a facut posibila reducerea numarului de erori si scurtarea timpului de semnare a documentelor de contract si a ajustarilor ulterioare datorita eliminarii factorului „uman” la inregistrarea chitantelor. Timpul pentru inregistrarea operatiunilor de primire in CSI a fost redus. A aparut transparenta achizitiilor, ne-am indepartat de hartie.
Vadim Feoktistov: Sistemul de resurse umane al MMK proceseaza informatii despre aproape 60 de mii de angajati.
Informatiile despre stocuri permit gestionarea eficienta a proceselor logistice pentru furnizarea unitatilor structurale.
In al doilea rand, a fost dezvoltat contul personal al furnizorului. Furnizorii isi posteaza documentele statutare in mod independent, fara a utiliza e-mailul, ceea ce face posibila accelerarea si simplificarea procesului de aprobare ulterioara in cadrul MMK.
Chestionarul unui furnizor este plasat in contul personal, acest lucru permite sa primiti feedback de la furnizori si sa planificatti masuri potentiale pentru a imbunatati calitatea ETP. A fost implementat calculul ratingului furnizorului - o evaluare bazata pe diverse criterii ale relatiilor contractuale (livrarea la timp, calitate, reclamatii), care va permite sa formati un scor final si sa-l utilizati in procesul de selectare a unui furnizor, ca urmare, face posibila imbunatatirea calitatii furnizorului selectat.
CNews: MMK are cel mai mare sistem de gestionare a personalului din industrie, chiar si angajatii ziarului Magnitogorsk Metal sunt inclusi in sistemul HR al MMK pe Oracle. Ce ofera aceasta companiei?
Vadim Feoktistov: Sistemul de informatii corporative bazat pe Oracle E-Business Suite permite utilizarea metodologiei de gestionare a personalului si a uniformei politicii in PJSC MMK: evidenta personalului, contabilitatea salarizarii, raportarea in standardul stabilit de lege, care, la randul sau, conduce la transparenta costurilor de personal, permite utilizarea optima a numarului sau.
Acum, pe langa PJSC MMK, sistemul de resurse umane a 30 de filiale, in total, proceseaza informatii despre aproape 60 de mii de angajati. Implementarea initiativei strategice a conducerii companiei continua - conectand toate organizatiile Grupului de companii la sistemul de resurse umane.
CNews: Care sunt planurile dvs. de viitor pentru digitalizare? Planuiti sa va mutati in cloud? Daca da, pentru ce sarcini?
Vadim Feoktistov: Da, digitalizarea ulterioara este planificata folosind tehnologiile cloud si mobile. In special, a inceput un proiect de creare a unui sistem de achizitii self-service pentru diviziile structurale de pe platforma produsului software Oracle Self Service Procurement Cloud. Angajatul, utilizand magazinele online, va selecta bunurile necesare din catalogul furnizorului si va inregistra procedura de cumparare in sistem. In acest fel, se realizeaza redistribuirea functiilor de achizitie, costurile administrative sunt reduse datorita disponibilitatii informatiilor si a timpului necesar pentru indeplinirea cerintelor, precum si a gestionarii centralizate a achizitiilor prin cataloage.
In plus, am initiat un proiect de creare a unui sistem unificat de inregistrare, stocare si monitorizare a ideilor, programelor si initiativelor MMK, precum si cresterea eficientei procesului de planificare si alocare a resurselor pe platforma produselor software Oracle cloud (Innovation Management Cloud) si Project Management Cloud).
Vadim Feoktistov: MMK este in top 5 cele mai profitabile companii metalurgice pentru investitori
Un proiect de creare a unui sistem automat de gestionare a depozitelor bazat pe Oracle Warehouse Management System este in curs de dezvoltare. Implementarea acestei solutii sporeste eficienta gestionarii depozitului prin programarea operatiunilor, optimizarea miscarii depozitului, efectuarea operatiunilor in conformitate cu instructiunile sistemului, sistemul de stocare a adreselor, efectuarea tuturor operatiunilor, inclusiv a stocurilor, folosind terminale mobile.
CNews: Aveti in vedere introducerea inteligentei artificiale, a roboticii, a dispozitivelor autonome direct in productie? Sunt aceste decizii gata sa „infrunte realitatea”?
Vadim Feoktistov: Urmarim indeaproape dezvoltarea acestor domenii, impreuna cu personalul tehnologic evaluam posibilitatea utilizarii anumitor componente pentru automatizarea proceselor de afaceri. Dar aici trebuie remarcat faptul ca metalurgia este o industrie complexa de inalta tehnologie, cu multe procese de productie, a carei incalcare poate provoca accidente provocate de om. Prin urmare, atunci cand alegem o solutie digitala, respectam o strategie de rezonabilitate si precautie. Digitalizarea ar trebui sa ajute si sa nu puna sarcini insolubile pentru oameni.
CNews: Sistemele AI, robotii software si robotii de chat pot inlocui angajatii MMK „obisnuiti”?
Vadim Feoktistov: Avem o practica pozitiva de utilizare a robotilor de chat pentru automatizarea proceselor de afaceri. Am stabilit un centru de competenta de robotizare software (RPA) care se dezvolta cu succes. Acum fabrica foloseste peste 50 de roboti software implicati in principalele zone functionale. Acestea sunt finante, economie, personal, contabilitate, aprovizionare, logistica si altele. Robotii software executa comenzi pentru cartile de lucru, analizeaza utilizarea transportului, tin evidenta productivitatii muncii, colecteaza si organizeaza date din diverse surse, verifica diverse documente, genereaza rapoarte si declaratii si interactioneaza cu bancile. De asemenea, lucram la extinderea functionalitatii RPA folosind tehnologii inovatoare de inteligenta artificiala, invatare automata si metode de recunoastere a limbajului natural.
Dar nu credem ca automatizarea este un factor cheie care influenteaza numarul de angajati din companie. Principalul vector al acestor procese este cresterea eficientei atat prin reducerea costurilor, cat si prin crearea de noi valori si de noi oportunitati pentru angajatii MMK.
Automatizarea pe scara larga si introducerea de inovatii digitale duc la faptul ca activitatile unui numar semnificativ de angajati se transforma, au functii noi si instrumente noi care necesita abilitati adecvate, implicare constanta si dezvoltare personala. Aici vedem principalele schimbari care au loc cu personalul nostru in acest context.
CNews: Ce tehnologii vor ajuta MMK sa-si dezvolte afacerea in urmatorii ani?
Vadim Feoktistov: Dupa cum s-a mentionat anterior, metalurgia este o industrie de inalta tehnologie. Prin urmare, dezvoltarea si utilizarea solutiilor digitale este mai diversa atat din punct de vedere al aplicarii directe a tehnologiilor digitale, cat si din punctul de vedere al aplicabilitatii acestor tehnologii la diferite procese de afaceri ale unei intreprinderi.
In strategia noastra, am identificat 19 tehnologii digitale care vor fi utilizate pentru a atinge obiectivele strategice ale MMK. Aceasta este utilizarea sistemelor de modelare bazate pe tehnologii neuronale si inteligenta artificiala, sisteme de viziune si recunoastere computerizata, solutii VR / AR, tehnologii pentru pozitionarea obiectelor in miscare in spatiu, RPA.
Sursa: oracle.cnews.ru