Larry Ellison preia Salesforce si SAP pe masura ce Oracle intensifica batalia CX
- 2 noiembrie 2020
Postat pe 26 octombrie 2020 de Bob Evans
Dupa doua decenii de CRM fiind despre vanzari si marketing si nimic altceva, Oracle s-a alaturat la SAP pentru a trece peste acea abordare traditionala, dominata de Salesforce cu portofolii CX care imbogatesc cunostintele de afaceri cu date din sistemele ERP si HCM.
(In clasamentele mele saptamanale Top 10 Cloud Wars, Salesforce este # 3, SAP este # 5 si Oracle este # 6.)
La inceputul acestei luni, am evidentiat abordarea SAP CX in cateva articole:
- SAP Versus Salesforce: Ii lipseste lui Marc Benioff CX Boom?
- Poate SAP sa depaseasca Salesforce mergand All-In pe CX plus?
Iata un extras din primul dintre cele doua articole, care contine idei din interviul meu cu seful de produs SAP, Thomas Saueressig:
„CX este absolut strategic pentru noi”, a spus Saueressig. „Achizitia Emarsys semnaleaza, de asemenea, ca ne-am dublat angajamentul, de altfel nu am fi achizitionat o companie din aceasta categorie.”
Emarsys este programat sa devina oficial o parte a SAP in viitorul apropiat, dupa aprobarea de reglementare. Achizitia va inchide „un decalaj mare intre comert si platforma [SAP] de date pentru clienti, pentru a umple piesa de implicare a clientilor la scara. Aceasta este o oportunitate deosebit de importanta in zilele noastre, avand in vedere ca coronavirusul si omnicanalul devine cu siguranta o noua normalitate pentru toata lumea “, a spus Saueressig.
In opinia sa, strategia combinata a CX plus ERP ofera SAP avantajul asupra Salesforce, deoarece permite companiilor sa-si extinda datele centrate pe client, perspectivele si fluxurile de lucru de la un capat la altul. Salesforce nu poate concura cu acesta, deoarece nu ofera solutii ERP.
Teoretic, totul are sens si cred ca strategia va deveni in cele din urma castigatoare pe aceasta piata.
Dar, desi aceasta abordare end-to-end ar putea fi o forta irezistibila, obiectul imobil pe care incearca sa-l inlocuiasca este Salesforce impreuna cu impulsul sau incredibil, cota de piata si reputatia in randul clientilor.
Dintre numeroasele articole recente pe care le-am facut despre Salesforce, cred ca acesta evidentiaza in mod clar impulsul si puterea de marca a companiei in fata unei concurente destul de acerbe: Magia lui Marc Benioff: 10 factori cheie din spatele Salesforce Q2 Surge.
In acea dinamica competitiva vine Oracle cu un portofoliu CX complet renovat si o strategie impresionant orchestrata de catre vicepresedintele executiv si liderul produsului CX Rob Tarkoff.
La fel ca SAP si spre deosebire de Salesforce, Oracle are o suita completa de aplicatii enterprise care includ nu numai solutii CX, ci si aplicatii SaaS end-to-end pentru ERP si HCM. Aceasta captura de ecran dintr-o prezentare video din 6 august a lui Tarkoff, numita Marketing personalizat in economia experientei, dezvaluie gandirea revolutionara pe care Oracle o aduce pe piata CX emergenta.
Inconjurat, in captura de ecran, de cele 5 segmente de aplicatii Oracle de Marketing si Vanzari, Servicii si Asistenta, lant de aprovizionare, ERP si HCM, diferentiatorul strategic pentru noile companii CX Oracle promite acest lucru: „Aduceti procesele front office si back office impreuna, pentru a imputernici pe oricine obtine clientului mai intai, si permiteti noi modele de afaceri centrate pe client.
Aceasta este o perspectiva proaspata si puternica, care reflecta noua realitate prin care multe companii interactioneaza cu clientii si cu potentialii clienti, nu numai prin vanzari, ci si prin fiecare grup operational sau functie din cadrul companiei.
Si in acelasi mod general in care SAP spune ca includerea de date ERP in solutiile sale CX va conduce la rezultate mai bune pentru clienti, la fel si Oracle pariaza ca portofoliul sau masiv de aplicatii Fusion SaaS ii va permite sa ofere clientilor de afaceri: date, perspective si oportunitati pe care viziunea mai restransa a Salesforce-ului pur si simplu nu le poate oferi.
Si Oracle promite sa mearga si mai departe, Tarkoff promite in videoclip: „Cand rulati toate acestea pe o infrastructura Oracle Gen2 si pe un model de date back-end Fusion, puteti aduce toate aceste date, toata aceasta inteligenta si toata aceasta capacitate impreuna pentru a servi clientul intr-un mod complet diferentiat. ”
Trebuie sa spun ca imi place claritatea si ambitia viziunii Oracle CX din centrul capturii de ecran, in special aceasta parte: „imputerniciti pe oricine ajunge primul la client”.
De asemenea, Oracle face eforturi mari pentru a se diferentia de Salesforce si SAP (si afacerea Digital Experience a Adobe, # 10 din Cloud Wars Top 10), oferind o solutie despre care spune ca depaseste tendinta actuala a unei platforme de date pentru clienti.
Oracle Unity, spune Tarkoff in videoclip, nu este doar o platforma de date pentru clienti, ci este de fapt o „platforma de informatii pentru clienti” care ofera date contextuale imediate si in timp real optimizate pentru relevanta specifica industriei.
Vom afla mai multe mai tarziu in aceasta saptamana, in timp ce fondatorul si presedintele Oracle, Larry Ellison, se alatura lui Tarkoff in Oracle CX Summit virtual pentru o sesiune numita, pur si simplu, The future of CX. [ACTUALIZARE: Dupa cateva ore dupa publicarea acestui articol, Oracle a schimbat data evenimentului CX cu Ellison din 29 octombrie in 9 noiembrie.]
Aceasta este o declaratie uriasa din partea Oracle cu privire la modul serios in care intentioneaza sa-si revizuiasca imaginea in spatiul CX, deoarece Ellison cu siguranta nu ar aparea la eveniment decat daca ar simti ca ar putea adera la pozitia de lider in aceasta categorie strategica cu Salesforce.
Asteptam cu nerabdare sa impartasim unele dintre perspectivele lui Ellison, deoarece CX continua sa se prezinte ca una dintre cele mai strategice si mai importante batalii din Razboaiele Cloud.