Sistemul CRM

1.jpg

Sistemul CRM (Customer relationship management) este un sistem de gestionare a relatiilor cu clientii. Un astfel de sistem ofera acces rapid la o multime de date despre clienti ?i relatiile cu acestia.

La utilizarea sistemelor CRM, devine posibila structurarea datelor despre apeluri, scrisori, oferte comerciale, tranzactii, promotii pentru fiecare client separat. Toate datele sunt stocate central, devine posibila gestionarea proceselor de afaceri cu ajutorul sarcinilor. Devine mult mai usor pentru angajatii cu astfel de sisteme sa coopereze intre ei, este asigurata obiectivitatea interactiunilor.
Automatizarea muncii echipei care gestioneaza procesele de vanzari face adesea vanzarile mai eficiente, vanzarile devin mai mari si mai rapide.
De-a lungul timpului, sistemele CRM au inceput sa joace un rol central nu doar in vanzari, ci si in e-commerce si servicii clientela, campanii de marketing.

Exista multi furnizori care ofera diferite tipuri de sisteme CRM. Este important de mentionat ca sistemul, pe langa usurinta in utilizare, acuratetea inregistrarii si transferul de date, trebuie sa fie usor de inteles din punct de vedere al codului programului si sa se integreze bine cu alte sisteme.
Este foarte probabil ca sistemul CRM sa nu poata inlocui complet inregistrarea datelor in sistemul principal ERP de evidenta, motiv pentru care, la cumparare, trebuie sa acordati o mare atentie posibilitatilor si modalitatilor de integrare a unui anumit sistem CRM si schimbul de date cu alte programe.
Este adesea important sa obtineti raportari de la CRM in sistemul principal de evidenta sau sa combinati datele din ambele sisteme pentru o raportare mai detaliata. Chiar si in cazurile in care CRM in sine implica inregistrarea unei game mai largi de date, cum ar fi plati si facturi, merita sa ne gandim la „munca dubla”, deoarece aceste date pot fi deja inregistrate, de exemplu, de catre departamentul de contabilitate, este mai convenabil sa le primiti pur si simplu in CRM prin schimbul de date.
Un alt aspect important, pe langa integrare, poate fi migrarea ulterioara catre un alt CRM, mai avansat, trebuie sa acordati atentie tehnologiei si metodelor de stocare a informatiilor in baza de date, astfel incat sa puteti lucra direct cu ele, sa descarcati sau sa incarcati in loturi.
Va fi un mare minus daca CRM este localizat in cloud, care nu implica acces direct la baza de date.

In momentul de fata, Unisim-Soft, fiind un dezvoltator al unui sistem ERP complex, nu delimiteaza solutiile in evidenta interactiunilor cu clientii ca solutie separata.
Avand in vedere numeroasele aspecte ale segmentului de dezvoltare si industrie, in cazurile in care clientii aplica pentru sarcini de implementare CRM, recomandam instalarea ESPOCRM ca sistem CRM principal, care, in opinia noastra indeplineaste majoritatea cerintelor.
Suntem pregatiti sa oferim servicii pentru integrarea acestui sistem cu sistemul nostru ERP UNA.md pentru contabilitate si nu numai.

Va puteti familiariza cu caracteristicile sistemului ESPOCRM la link.

Urmariti pe YouTube intalnirea online cu Taras Machyshyn